Jak zaimpregnować posadzkę betonową

Beton wykorzystywany jest obecnie nie tylko we wnętrzach przemysłowych czy garażach. Wraz z modą na wnętrza loft, betonowe podłogi zagościły na salonach. Beton nadaje nowoczesny charakter wnętrzu, a dzięki swoim dużym możliwościom aranżacyjnym łatwo dopasowuje się do innych elementów wystroju. Jednakże beton niezabezpieczony, w stanie surowym ulega szybkiemu ścieraniu, jest podatny na zarysowania i bardzo szybko wchłania wilgoć. Aby temu zaradzić, powstał szereg preparatów, umożliwiających zaimpregnowanie powierzchni drewnianej.

Impregnacja podłogi garażowej

Posadzka garażowe narażona jest na różnego typu zabrudzenia, ale również, ze względu na rodzaj użytkowania, jej górna warstwa ulega szybkiemu zniszczeniu. Aby zmniejszyć jej chłonność i ułatwić czyszczenie, należy ją zaimpregnować. Preparaty do impregnacji, najczęściej na bazie akrylu i silikonu, tworzą gładką, a przede wszystkim trwałą powłokę. Impregnaty są bezbarwne i gotowe do natychmiastowego użycia. Nanosi się je bezpośrednio na beton – nie wymagają zagruntowania. Za pomocą pędzla, wałka lub natrysku nanosimy dwie warstwy preparatu, który wnika w podłoże na głębokość 2-3 mm. Impregnaty zabezpieczają beton przed mchem, wykwitami oraz uszczelniają powierzchnię. Impregnowanie należy powtarzać co 3-5 lat.

Zabezpieczenie posadzek betonowych wewnątrz domu

Przygotowanie do użytku i zabezpieczenie posadzki betonowej we wnętrzu domu, wymaga użycia nieco innej techniki. Do tego celu stosuje się farby do malowania dekoracyjno-ochronnego konstrukcji betonowych. Farby żywiczne charakteryzują się tym, iż od pierwszej powłoki pokrywają beton grubą warstwą, o bardzo dużej odporności. Do kompozycji niektórych farb, wmieszany jest również dodatek antypoślizgowy.

Nim zaczniemy impregnować podłoże, musimy upewnić się, że jest suche, odtłuszczone i odkurzone. Pierwsza nałożona warstwa spełnia funkcję gruntowania, dlatego farba powinna być w odpowiednich proporcjach wymieszana z wodą. Beton malujemy dwukrotnie w przypadku pomieszczeń o normalnym trybie użytkowania, oraz trzykrotnie tam, gdzie ruch jest znacznie bardziej wzmożony.

Written by