Renowacja posadzki przemysłowej krok po kroku

Posadzki przemysłowe to różnego rodzaju posadzki betonowe, żywiczne, cienkowarstwowe polimerowo-cementowe czy betonowe polerowane. Kładzie się je w obiektach, w których wymagania odnośnie podłóg są dużo wyższe, niż przeciętnie. Posadzki takie powinny zatem być odporne na obciążenia mechaniczne, termiczne oraz chemiczne. Stosuje się je w magazynach, zakładach przemysłowych, hangarach czy na parkingach.

Ich utrzymywanie w odpowiednim stanie ma wpływ na bezpieczeństwo pracowników, a także znacząco przyczynia się do wydłużenia okresu jej użytkowania.
Dobór odpowiednich środków czyszczenia, podobnie jak wybór techniki; maszynowej lub ręcznej, będzie zależał od rodzaju posadzki. Wybierając płyn, zwróćmy uwagę na jego wartość Ph oraz rodzaj zabrudzeń, do którego usuwania jest on przeznaczony. Wybierajmy te, które chronią przed odkładaniem się zabrudzeń głęboko w porach posadzki, słabo pieniące, o dużej sile działania oraz właściwościach emuglujących.

Co jednak, gdy samo czyszczenie to za mało, a posadzka wymaga renowacji?

Oznakuj szkody i obrób szczeliny

Renowację posadzki przemysłowej powinniśmy zacząć od zlokalizowania szkód i ich oznakowania, aby wiedzieć gdzie i jakie działania podjąć.

Kolejny etap to obrobienie dziur i szczelin; pamiętajmy, aby luźne elementy betonu wykruszyć młotkiem, a następnie usunąć pył oraz piasek.

Wymieszaj zaprawę naprawczą

Tak przygotowaną posadzkę możemy poddać renowacji. Prace zaczynamy od wymieszania zaprawy z wodą według wskazań producenta. Ważne, aby przed nałożeniem zaprawy, każde miejsce zwilżyć pędzlem.

Wypełnienie szkód i wyrównywanie

Zaprawę nakłada się kilkukrotnie w uszkodzone miejsca, a następnie uciska na tyle, aby nie pozostało w niej powietrze. Zaprawa powinna sięgać ponad powierzchnię naprawianej posadzki na wysokość około 1-2 mm. Po tym jak wypełnienie wstępnie podeschnie, czyli po około godzinie, wyrównujemy powierzchnię zaprawy, ewentualnie ponownie zwilżając ją wodą.

Nie zapomnij o nawilżaniu

Nie zapominajmy o tym, aby naprawiane miejsca przez kilka dni utrzymywać w stanie wilgotnym. Jeśli zaprawa zbyt szybko odparuje wilgoć, wówczas może pękać albo stać się krucha.

Written by